De mogelijkheden van Metaverse

Metaverse maakt haar entree binnen de digitaliseringstrend. De digitaliseringstrend op zich is natuurlijk niet nieuw, maar drukt jaar op jaar wel een steeds duidelijkere stempel op onze maatschappij. De Metaverse beweegt zich over twee assen: gaming en zakelijk gebruik. Maar wat houdt Metaverse eigenlijk verder in en hoe kan Metaverse gebruikt worden binnen het bedrijfsleven? Deze vragen beantwoorden wij in dit artikel.

Door: Irene Borst I 3 minuten

Metaverse?
De Metaverse is een samensmelting van Virtual Reality (VR) en Augmented Reality (AR) ervaringen. Het is een online netwerk van virtuele werelden waarin gebruikers zich met behulp van VR kunnen bewegen. In videogames gebeurt dit al een lange tijd, denk hierbij aan de games Minecraft en Fortnite. Metaverse wordt momenteel ook al gebruikt binnen het bedrijfsleven. De Metaverse is immens groot en de mogelijkheden zijn enorm.

Kansen binnen het bedrijfsleven
Er zijn genoeg kansen voor de Metaverse in het bedrijfsleven, zo ook voor Kento. Denk bijvoorbeeld aan onboarding en opleiden. Metaverse heeft het vermogen om een digitale replica te maken van een kantooromgeving. Met gebruik van VR-trainingsprogramma’s in de Metaverse kunnen werknemers binnen het bedrijf getraind worden in levensechte scenario’s op een veilige en gecontroleerde manier. Kento hecht veel waarde aan ontwikkeling. Hierbij speelt vernieuwing een grote rol. Metaverse is een mooie kans voor Kento, en dan vooral op het gebied van onboarding en opleiding.

Verder hebben ondernemingen de mogelijkheid om gebruik te maken van de Metaverse om bijvoorbeeld producten te testen, voordat ze op de markt gebracht worden. Door een virtueel voorbeeldexemplaar in te zetten in een gedeelde ruimte, kan het desbetreffende product getest worden én kan er gelijk feedback op gegeven worden.

Benieuwd naar welke mogelijkheden er in de techniek zijn voor jou? Neem direct contact op met Kento voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek of bekijk onze vacatures.